fredag 14. oktober 2011

En blank morgen.

Det er blitt litt kjøligere i luften om natten. Frua har hentet seg ei dyne, og nyter å kunne puste på soverommet uten vifte. Sånn rent bortsett fra i natt da, for det var pappakveld i går, så det ligger en halvdød illeluktende pappa der inne på soverommet og snorker. Tøft å værra kar. Huttetutta. Men han var hjemme en time tidligere enn jeg da jeg var på jentefest på tirsdagskvelden/natta. Det er mange her nede som jobber intervall. Fjorten dager på jobb, offshore etc. - 14 dager hjemme. Det gjør at man kan gjøre mye festlig i uka også. Nå er "Feria" feiringene over, så spanjolene er i ferd med å roe seg ned  litt igjen. Turistene er færre, og flere cafeer og barer har vinterstengt. Ungene skal ha to dager høstferie mandag og tirsdag, så vi ser fram til langhelg. Lurer på om vi skal ta en tur til Cordoba eller Granada, eller en annen innlandsby. Må benytte felles fridager til å oppleve mest mulig av Spania mens vi er her nede.
Men så er det pengene da.Vi forsøker å bruke minst mulig om dagen. Telefonsalg var ikke helt greia for Ole heller, og det ble for lite penger i det. Han har derfor også takket for seg i Megafon. Så nå er vi to hjemmeværende frustrerte frø på solkysten. Neida, vi er ikke så frustrerte. Vi har flere muligheter, og Ole har flere snører ute. Jeg tenker at jeg helst vil studere. Kanskje ta noen journalistikk vekttall fra i januar. Det er billigere å studere over nett og bo her, enn å bo i Norge med unger og studere. Journalistikk kan gi meg inngang til stillinger innen marked og kommunikasjon som ikke er så direkte salgsrettet. Jeg vil ikke tilbake til salg. Hvis vi ikke velger å starte en egen virksomhet. Da stiller det seg litt annerledes. I aller verste fall, får vi laaaaaang ferie, og flytter hjem til sommeren. Men det er det ingen av oss som har lyst til. Det blir bare en mellomlanding i tilfelle. Vi vil være her!


Legger ved et bilde fra her jeg sitter og skriver. Nydelig utsikt! Sånn har jeg det:
Spanskestua mi. Spanske farger og lokale, søte clementiner på bordet. Panoramautsikt over havet. 


Nå tenker jeg at jeg rusler ned på Arroyo og ser hva de har for noe godt eller fint på markedet i dag. En ny neglelakk eller en brødkurv? Det er jo råbillig her, så man kan jo ikke være fanatisk sparsom heller:)
Også har jo Lilleylv snart bursdag. Jeg må finne noe til henne også:)


Señora Simarud

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar