mandag 15. juli 2019

En hilsen fra hjemmeferien i Spania

Det er 37 grader i skyggen i dag. Deler av familien har reist til Gibraltar, og jeg har viet dagen min til å lese ferdig en bok til, overse oppvaskmaskinen og senke kroppen ned i det etter hvert så fint lite avkjølende bassenget. Brage og jeg har innvilget oss to timer med aircondition i det tidsrommet vi har gratis strøm, og da så vi en vakker, animert film sammen, om meksikanernes "dia de los muertos". Nå er jeg nettopp ferdig med et leskende møte med en velfylt skål med is, og kom på i min selvpålagte ledighet å oppdatere dere om slaraffenlivet her på solkysten.


Det er skikkelig feriemodus her nå. Ylva har vært her med en kamerat i godt over en uke, og vi har gjort ferieting hele tiden. Vi har sovet lenge, spist lange felles måltider med quiz og god skravlings ved bordet. Tidligere spaniaboere og venner av både oss og barna har vært innom, og flere gjensyn står på lista. Vi koser oss med sosiale høydepunkt der vi stimler sammen og deler musikk og vin, og lander i sosiale metningspunkt der vi alle går hver til vårt for å tenke selvstendige tanker, spille meningsløse mobilspill og lese. Så er det ny runde.

Vi har vært på ørnefjellet, i Ardales og skal på stranden. Og en tur til Malaga og se på livet.











Sommeren skal vi tilbringe hjemme i år - i sin helhet. Som dere vet har vi jo kjøpt hus, og det har resultert i ytterligere innstramninger på ferieutfoldelsene. Det er vel ingen i det regn- og myggbefengte Norges langstrakte land som synes noe synd på oss, og det forstår jeg godt. Det er ikke noe synd på oss heller. Legger ved noen bilder av hagen.. Helt greit her, altså.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar