lørdag 15. februar 2014

El dia de San Valentin, med spanske kjærlighetsord



En liten eske med hjertesjokolader fra Mercadona var alt min kjære fikk på Valentinesdagen i går. En ørliten oppmerksomhet til min utvalgte. Det høres sikkert litt kjipt ut, men han har vel aldri fått Valentinesgave før, så for han var det vel heller litt stort. Vi har ikke for vane å feire denne dagen hjemme hos oss. 

Valentinesdag, el dia de San Valentin, feires på samme måte i Spania som i resten av verden. Det er vanlig med hjertesjokolader, romantiske kort og middag på restaurant. I det norske miljøet her er også begrepet "valentinevenner" på full fart inn, spesielt hos ungdommene våre. Ylva pakket inn fine små oppmerksomhetsgaver og lagde koselige kort til sine nærmeste venner og noen flere. Det var også Ylvas fortjeneste at Ole fikk sjokolade av meg i år. Det var hun som ville jeg skulle gjøre det. Brage pakket også inn en sjokoladeplate til en venninne i år, som han mente skulle trenge litt oppmerksomhet. 

På skolen denne dagen var det en gruppe heldige elever som fikk lære spanske kjærlighetsord. Sjelden har det vel vært sett så stor iver etter å notere spanske gloser som i denne timen.


 Jeg var assistent i denne timen, og noterte like ivrig som barna. Les og lær. 

... Etter jobb valgte jeg imidlertid å dra på Grand Prix fest framfor å lage en romantisk middag til familien, så vi feirer Valentinesdag i dag i steden, med bløtkake med friske jordbær. Mor i huset er nemlig blitt litt blauthjera av Valentinesdagen i år...


Una tarta con nata y fresa para mostrar mi amor a mi familia.

.. At kakebunnen kanskje ligner mer på en freesbe enn et sukkerbrød spiller vel ingen rolle. Det er tanken som teller, eller? 


Besos y ambrazos a todos mis amigos que leen nuestro blog



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar